ЭЛЕКТРОННЫЙ РЫНОК ПИТЬЕВОЙ ВОДЫ И БЕЗАЛКОГОЛЬНЫХ НАПИТКОВ
на главную | реклама | контакты | помощь | рассылка  

Поиск исследований и бизнес-планов
  Пример: обувь расширенный поиск
Название
Отрасль
Период -
Цена -
Записей на странице
 
Название исследования: Bakery foods market in Russia (артикул: 00837 00730)
Дата выхода отчета: 29 Января 2008
География исследования: Россия
Период исследования: 2000-2007 гг.
Количество страниц: 58
Язык отчета: Русский
Стоимость, руб.: 30000
Способ предоставления: электронный
Получить обновление отчета Получить бесплатную демо-версию

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму регистрации. Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер, который:

  • 1. Ответит на все вопросы по данному отчёту
  • 2. Согласует удобную для Вас форму оплаты
  • 3. Выставит счёт на покупку выбранного отчёта
  • 4. Согласует все действия по передаче Вам приобретенного исследования

Поля, отмеченные звёздочкой, обязательны для заполнения.


Полное описание отчёта

Main research objectives are:

1. State value and prospects of the bakery foods market (frozen products) development from standpoint of investment appeal.

2. Expediency definition and possibilities of investors penetrate to the Russian frozen bakery foods market.

The research period is 2000-2007. The general trends and forecasts of frozen bakery foods market development are considered over the near-term outlook up to 2011.

 

Information sources:

1. Statistical data of Federal State Statistics Service, estimated and forecast figures of Euromonitor International.

2. Companies press releases, branch and expert estimations of mass media.

3. Own informational resource and extensive enterprises database of Information Agency «CredInform – North-West».

 

General conclusions:

Now the Russian frozen products market is one of the most dynamically developing the food branch markets. So, within the period of 2005-2007 the frozen products market capacity has grown on average at 12% a year. This trend will be kept in the near-term outlook.

At the same time, the world frozen production market is developing much more headily the Russian market. So, in the USA in the food market 70% of goods are the frozen products. The Europe has passed to the frozen bread 30 years ago, Russia - 20 years later. Today in the European countries the frozen bread occupies 80% of the market, while in Russia – only 10-15%.

The Russian experts classify the frozen bakery foods market on following basic segments (ravioli, frozen pancakes, frozen pizza, dough and products of it).

At present time, the ravioli to be still a leader in the structure of the frozen products market, its position makes more than half of total the frozen product market. The segment annually grows approximately at 2.5%. The frozen pancakes market is rather young and at the same time one of the most fast-growing – on average at 16% a year.

The frozen pizza market is small, but dynamically enough developing segment of the frozen semi-finished products market. The market annually shows growth at a level of 10-11%.

The frozen dough market is young, but taking increase in interest from the public catering sector (HoReCa) into account, one can predict a headily market development. Average rates of market growth make 13% a year.

Potential basis for frozen product manufacture including the frozen bakery and semi-finished foods are the baking industry enterprises. The brief information on the leading companies of Russian frozen products market is presented in the report.

For more information on companies-participants of Russian bakery foods market, see «The directory of the branch enterprises», that was created in the «CredInform – North-West» company.

More detailed information on any firm can be received in on-line at Agency site where in more accessible form reference data on firm are presented not only, but also in the comparative form its financial figures, foreign-economic activity data, etc.

Подробное оглавление/содержание отчёта

    Contents

    1. Social and political role of bread now and in the future

    1.1. Bread meaning in the Russian society

    1.2. Bread as political means

    1.3. Legislation and regulation connected with bread, and changes are expected in these spheres

    1.4. The public tendencies connected with bread

    2. The basic trends in the frozen bakery foods market. A situation in various regions of Russia

    2.1. The nomenclature, pricing policy, change of the attitude toward the frozen bakery foods in segments: ravioli, pancakes, pizza, dough and products of it

    2.2. Bread using in the public catering places

    3. The basic market subjects (Moscow, SPb, Central Federal Region, North-West Federal Region)

    4. The organization of frozen production selling (specificity), storage and transportation, trading networks

    5. The Russian normative requirements to quality, terms and conditions of storage

    6. The main consumers groups:

    6.1. Public catering establishments

    6.2. Individual buyers, country sector

    6.3. Corporate sector

    7. Conclusion and summary

     

Перечень приложений

Tables

Table 1.1. The comparative prices analysis for Russian grain and first-class wheat flour as of October, 5th 2005 and January, 31st 2007

Table 1.2. Manufacture of bread and bakery foods detailed on Russian regions

Table 2.1. Trend of Russian average retail prices for ravioli in 2005 and 2007

Table 3.1. The regions bakery foods production capacity

Table 3.2. Bread-baking plants of Moscow and Moscow region, St.-Petersburg and Leningrad region

Table 4.1. Distribution of frozen production through retail trade chains

Table 4.2. Profitability characteristics of various kinds of bread manufacture

Table 6.1. St.-Petersburg public catering establishments of fast food segment

Table 6.2. Leningrad region public catering establishments of fast food segment

Table 6.3. Moscow public catering establishments of fast food segment

Table 6.4. Consumption by consumers and households of various kinds of the frozen products in Russia

Table 6.5 Leading restaurants (TOP-20)

Diagrams

Diagram 1.1. Average consumer prices on bread and bakeries foods made up of first-class wheat flour (2000-2007)

Diagram 1.2. Bread and bakery foods manufacture on years in Russia (2000-2007)

Diagram 2.1. Capacity of the Russian frozen products market (2005-2008)

Diagram 2.2. Forecast figures of frozen products retails in Russia in 2008-2011

Diagram 2.3. Capacity of the Russian ravioli market

Diagram 2.4. Capacity of the Russian frozen pancakes market

Diagram 2.5. Capacity of the Russian frozen pizza market (in kind)

Diagram 2.6. Capacity of the Russian frozen pizza market (in value terms)

Diagram 2.7. Average per capita consumption of frozen pizza in the European countries and Russia

Diagram 2.8. The frozen pizza manufacturers in the Russian market

Diagram 2.9. Capacity of the Russian dough and products of it

Pictures

Pic. 1. Example of the brief supplemental information on the company

Pic. 2. Analysis of financial figures of a firm «Х»

Pic. 3. Analysis of foreign trade activities of a firm «Х»


Исследования по теме
Название исследования Дата Цена, руб.
Фруктово-ягодные консервы для детского питания: анализ потребительского спроса и мониторинг рынка. Ноябрь, 2016г. 19 Декабря 2016 32850
Обзор рынка хлеба и хлебобулочных изделий Украины. 2014 год 5 Ноября 2014 29900
Обзор рынка кофе Украины 2010-2014гг. (расширенная версия) 28 Июля 2015 73050


Не нашли подходящее исследование? Закажите уникальное исследование по Вашей отрасли



Возник вопрос по содержанию исследования? Задайте его! Персональный менеджер свяжется с Вами и поможет решить любую задачу.


Актуальные исследования и бизнес-планы
Открытие агропарка с овощехранилищем
Описание проекта Данные Компания - заказчик ХХХ Цель бизнес-плана Реализация нового инвестиционного проекта География проекта д. Бутурлино, Серпуховского района Московской области Планируемые услуги овощехранилище переработка овощей (картофель, борщевой набор) склад готовой продукции логистический комплекс Стандарт написания бизнес-плана: стандарт UNIDO Структура бизнес-плана Подробная структура приведена в Приложении 1 Объем бизнес-плана от 100 листов Бизнес-план включает 1 Автоматизированная финансовая модель в формате Excel[1] (для автоматического изменения финансовых расчетов); 2 Анализ рынка; 3 Консультационная поддержка бизнес-аналитика.
[1] Финансовая модель MegaResearch представляет собой комплексную взаимосвязанную книгу Microsoft Office Excel, подготовленную в виде электронных таблиц, включающую в себя расчет денежных потоков и итоговых показателей в соответствии с целями проекта (доходность проекта, IRR, PI, NPV, окупаемость и др.)
Исследование рынка одноразовой посуды
1. Резюме:
1.1. Параметры, цели и задачи исследования
1.2. Основные выводы по исследованию.
2. Описание продукции
3. Общая характеристика рынка одноразовой посуды:
3.1. Структура рынка одноразовой посуды
3.2. Основные параметры рынка
3.3. Производство одноразовой посуды в России
3.4. Ассортиментная сегментация рынка
3.5. Сезонность рынка
3.6. Оценка основных факторов, влияющих на рынок
3.7. Схемы дистрибьюции одноразовой посуды
3.8. Оценка текущих тенденций и перспектив развития рынка
4. Обзор ключевых влияющих рынков:
4.1. Обзор рынка fast-food
4.2. Обзор рынка кейтеринговых услуг
5. Профили лидирующих производителей:
Описание профилей производителей включает в себя следующие основные информационные блоки:
• Наименование и контактная информация производителя.
• Общие сведения по ассортиментному ряду выпускаемой продукции (в случае диверсифицированного характера производства и наличия видов продукции, не относящейся к исследуемому сегменту).
• Ассортиментный ряд продукции в исследуемом сегменте
• Сбытовая структура производителя
• Оценка позиций, занимаемых исследуемой компанией на рынке в целом
• Оценка влияния пр…
РОССИЙСКИЙ РЫНОК ДЕТСКОГО ПИТАНИЯ МАРКЕТИНГОВОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ И АНАЛИЗ РЫНКА
Ассортиментный портфель и портфель брендов в сегменте детского питания Широкий ассортимент детского питания под брендом «Агуша» География деятельности Компания «Вимм-Билль-Данн» создала единую производственную сеть в регионах России и странах СНГ, став общенациональным российским производителем. Сейчас в группу компаний «Вимм-Билль-Данн» входит 37 производственных предприятий в России, на Украине и в Центральной
10 Июль, 0:46
Вход для клиентов:


Поиск по сайту:
Ближайшие выставки: